Pravidlá - krotenie pomocníčkov

Krotenie pomocníčkov

 Rozlišujeme tri typy pomocníčkov:
1. Pomocníčkovia –bežné  zvieratá (napr. potkan, šťuka, pavúk)
2. Pomocníčkovia- vzácne zvieratá a čarovné bytosti (napr. duch, drakoprasiatko, šupinaté morča)
3. Priatelia - protivníci, ktorí sa pridajú na stranu dobrodruhov


Krotenie bežných zvierat prebieha nasledovne:
1. Postava musí povedať, že si dané zviera sa pokúsi skrotiť.
2. Zviera musí byť samo, nesmie byť v skupine s ďalšími zvieratkami.
4. To, či je možné ho skrotiť, zistí Majster Rozprávač v Krátkom lexikóne bytostí (s.XXXX)
5. Hráč hodí jednou kockou 1k6
6. Ak je číslo na kocke vyššie alebo rovnaké ako číslo krotenia zvieraťa (položka Priateľstvo), zviera je skrotené a stáva sa pomocníčkom pre postavu, ktorá ho skrotila.
7. Ak je číslo na kocke nižšie ako číslo krotenia zvieraťa, zviera nie je skrotené a zväčša začne bojovať s dobrodruhmi. Vtedy útočí ako prvé.
8. Zviera, ktoré sa nepodarilo skrotiť, nie je možné pokúsiť sa skrotiť druhýkrát.

Krotenie vzácnych zvierat a magických bytostí prebieha nasledovne:
1. Postava musí povedať, že si danú bytosť sa pokúsi skrotiť.
2. Bytosť musí byť sama, nesmie byť v skupine s inými bytosťami.
4. To, či je možné ju skrotiť, zistí Majster Rozprávač v Krátkom lexikóne bytostí (s.XXXX)
5. Hráč hodí jednou kockou 1k6
6. Ak je číslo na kocke vyššie alebo rovnaké ako číslo krotenia bytosti (položka Priateľstvo), bytosť zaujme priateľský postoj a za istú úplatu sa stane pomocníčkom.
7. Úplatu nájdete v charakteristike bytosti v Krátkom lexikóne bytostí (s.XXXX) . Môže to byť spievanie, kresba jeho portrétu a pod.
8. Ak sa hráč rozhodne, že úplatu bytosti nedá, bytosť sa v tú chvíľu môže stať nepriateľskou (začne sa boj), môže si zavolať iné bytosti aby jej v boji pomohli  alebo jednoducho ujde.

9. Ak je číslo na kocke (kockách) nižšie ako číslo krotenia bytosti, daná bytosť sa nestáva pomocníčkom. Vtedy sa môže stať nepriateľskou (začne sa boj), môže si zavolať iné bytosti aby jej v boji pomohli  alebo jednoducho ujde.

10. Bytosť, ktorú sa nepodarilo skrotiť, nie je možné pokúsiť sa skrotiť druhýkrát.

Priateľstvo s protivníkmi, ktorí sa pridajú na stranu hráčskych postáv prebieha rovnako ako krotenie vzácnych zvierat a magických bytostí. Tiež potrebujú nejakú úplatu, aby sa k družine pridali. Úplata je popísaná v charakteristike bytostí v Krátkom lexikóne bytostí.


Pomocníčkovia nemusia byť pri svojom pánovi stále. Často to ani nie je možné. Dá sa napríklad skrotiť šťuka, ktorá by ale bez vody nevydržala,  preto ostáva v rieke. V ďalšej časti príbehu môže štuka pomôcť pri hľadaní pokladu pod vodou, môže postave ukázať, kde sa nachádza brod, vystríhať ho pred vodníkom a pod.
Ak sú pomocníčkami bytosti vyvolané z astrálnych sfér (vyvoláva ich mág pre seba), po splnení zadanej úlohy sa vracajú späť do svojej dimenzie.
Pomocníčkov možno hocikedy prepustiť. Vtedy sa vracajú do svojej domoviny (za kamarátmi, za rodinou a pod.). Postava si potom môže skrotiť ďalšie zviera alebo bytosť

Nie je možné si pomocníčkov požičiavať, vymieňať, predať.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Povolanie - tulák/tuláčka

Pravidlá - iné

Povolanie - mystik/mystička