Pravidlá - krotenie pomocníčkov
Krotenie pomocníčkov
Rozlišujeme tri typy pomocníčkov:
1. Pomocníčkovia –bežné zvieratá (napr. potkan, šťuka, pavúk)
2. Pomocníčkovia- vzácne
zvieratá a čarovné bytosti (napr. duch, drakoprasiatko, šupinaté morča)
3. Priatelia - protivníci, ktorí sa pridajú na stranu dobrodruhov
Krotenie bežných zvierat prebieha nasledovne:
1. Postava musí povedať, že si
dané zviera sa pokúsi skrotiť.
2. Zviera musí byť samo, nesmie
byť v skupine s ďalšími zvieratkami.
4. To, či je možné ho skrotiť,
zistí Majster Rozprávač v Krátkom
lexikóne bytostí (s.XXXX)
5. Hráč hodí jednou kockou 1k6
6. Ak je číslo na kocke vyššie
alebo rovnaké ako číslo krotenia zvieraťa (položka Priateľstvo), zviera je
skrotené a stáva sa pomocníčkom pre postavu, ktorá ho skrotila.
7. Ak je číslo na kocke nižšie
ako číslo krotenia zvieraťa, zviera nie je skrotené a zväčša začne bojovať s
dobrodruhmi. Vtedy útočí ako prvé.
8. Zviera, ktoré sa nepodarilo
skrotiť, nie je možné pokúsiť sa skrotiť druhýkrát.
Krotenie vzácnych zvierat a magických bytostí prebieha
nasledovne:
1. Postava musí povedať, že si
danú bytosť sa pokúsi skrotiť.
2. Bytosť musí byť sama, nesmie
byť v skupine s inými bytosťami.
4. To, či je možné ju skrotiť,
zistí Majster Rozprávač v Krátkom
lexikóne bytostí (s.XXXX)
5. Hráč hodí jednou kockou 1k6
6. Ak je číslo na kocke vyššie
alebo rovnaké ako číslo krotenia bytosti (položka Priateľstvo), bytosť zaujme
priateľský postoj a za istú úplatu sa stane pomocníčkom.
7. Úplatu nájdete v
charakteristike bytosti v Krátkom
lexikóne bytostí (s.XXXX) . Môže to byť spievanie, kresba jeho portrétu a
pod.
8. Ak sa hráč rozhodne, že
úplatu bytosti nedá, bytosť sa v tú chvíľu môže stať nepriateľskou (začne
sa boj), môže si zavolať iné bytosti aby jej v boji pomohli alebo jednoducho ujde.
9. Ak je číslo na kocke
(kockách) nižšie ako číslo krotenia bytosti, daná bytosť sa nestáva
pomocníčkom. Vtedy sa môže stať nepriateľskou (začne sa boj), môže si zavolať
iné bytosti aby jej v boji pomohli
alebo jednoducho ujde.
10. Bytosť, ktorú sa nepodarilo
skrotiť, nie je možné pokúsiť sa skrotiť druhýkrát.
Priateľstvo s protivníkmi, ktorí
sa pridajú na stranu hráčskych postáv prebieha rovnako ako krotenie vzácnych
zvierat a magických bytostí. Tiež potrebujú nejakú úplatu, aby sa k družine
pridali. Úplata je popísaná v charakteristike bytostí v Krátkom lexikóne bytostí.
Pomocníčkovia nemusia byť pri
svojom pánovi stále. Často to ani nie je možné. Dá sa napríklad skrotiť šťuka,
ktorá by ale bez vody nevydržala, preto
ostáva v rieke. V ďalšej časti príbehu môže štuka pomôcť pri hľadaní
pokladu pod vodou, môže postave ukázať, kde sa nachádza brod, vystríhať ho pred
vodníkom a pod.
Ak sú pomocníčkami bytosti
vyvolané z astrálnych sfér (vyvoláva ich mág pre seba), po splnení zadanej
úlohy sa vracajú späť do svojej dimenzie.
Pomocníčkov možno hocikedy prepustiť. Vtedy sa vracajú do svojej
domoviny (za kamarátmi, za rodinou a pod.). Postava si potom môže skrotiť
ďalšie zviera alebo bytosť
Nie je možné si pomocníčkov požičiavať, vymieňať, predať.
Komentáře
Okomentovat