Pravidlá - iné
Príbehové aktivity
Vnímavosť– jednou z aktivít, ktoré by sa nemali vynechať, je
takzvaná vnímavosť. Dobrodruhovia, keď sa ocitnú v novom priestore ( lúka,
miestnosť, jaskynný dóm a pod.) by mali Majstrovi Rozprávačovi povedať, čo
všetko tam vidia. Funguje to nasledovne.
V okamžiku, keď prídu na nové miesto (v
tomto prípade les) , každý dobrodruh hodí jednou kockou (1k6). Dobrodruh, ktorý
vyhrá porozpráva, čo všetko tam vidí.
„ Sme v hlbokom lese. Je tu šero, lebo stromy sú veľmi mohutné.
Neďaleko od nás sa nachádzajú kríky. Určite majú ostré tŕne. Na stromoch je
plno pavučín, čo sa mi vôbec nepáči.“
Majster Rozprávač dopomáha
hráčovi svojimi otázkami a navádza ich k potrebnému objektu, ktorý je
pre príbeh dôležitý.
„Nezdá sa ti, že niekde počuť žblnkot vody?“ pýta sa Majster Rozprávač.
„Áno, niekde by tu mohla byť voda.“
„Skús urobiť pár krokov. Možno budeš lepšie vidieť. Čo ak je niekde
v lese malá studnička.“
Aktivita Vnímavosť je dobrá,
lebo oboznamuje hráčov s miestom, kde sa ich postavy nachádzajú a to
spôsobom, že ich Majster Rozprávač zaangažuje do vytvárania daného priestoru.
Použitie šperháku (iba pre barda a pevkyňu) – Použitie
šperháku (pakľúča) je jednou zo zaujímavých aktivít. Úspešnosť použitia šperháku
na nemagický zámok sa zisťuje hodom kockou (1k6). 6,5 – úspech; 4 – neúspech,
no hráč sa môže pokúsiť zámok znova otvoriť, 3- neúspech, hráč už ten zámok
nemôže otvoriť, 2,1 – neúspech, šperhák sa pokazil (je potrebné
u obchodníka kúpiť nový)
Pasca – počas svojich ciest narazia dobrodruhovia na rozličné
pasce. Objavia ich pomocou aktivity Vnímavosť. Tieto pasce môžu zneškodniť
a to hodom kockou (1k6). Zneškodnenie je účinné, ak hodili čísla 6,5,4.
Zneškodniť pascu môže iba jedna postava z družiny. Ak sa mu to nepodarí
(3,2,1), pasca sa zasekne a už ju nik nemôže znefunkčniť. Postavy si budú
musieť s pascou poradiť iným spôsobom. Starší hráči by mali aj
porozprávať, akým spôsobom sa snažia pascu zneškodniť.
Hádanky – hádanky zadávajú dobrodruhom neherné postavy vymyslené
Majstrom Rozprávačom a veštkyňa Verdeena. Tá sa zjavuje vždy, keď sa hráči
nevedia pohnúť v príbehu ďalej, keď im chýbajú nejaké dôležité informácie.
Za každú správne zodpovedanú hádanku dostanú dobrú radu, alebo odpoveď na nimi
položenú otázku. Majster Rozprávač
pridáva Verdeenu do príbehu vždy, keď to považuje za potrebné. Aj iné neherné
postavy môžu dávať dobrodruhom hádanky. Je ale dôležité správne určiť náročnosť
hádaniek pre konkrétne vekové skupiny.
+ ďalšie typy aktivít
Komentáře
Okomentovat