Pravidlá - iné

Príbehové aktivity

Vnímavosť– jednou z aktivít, ktoré by sa nemali vynechať, je takzvaná vnímavosť. Dobrodruhovia, keď sa ocitnú v novom priestore ( lúka, miestnosť, jaskynný dóm a pod.) by mali Majstrovi Rozprávačovi povedať, čo všetko tam vidia. Funguje to nasledovne.
 V okamžiku, keď prídu na nové miesto (v tomto prípade les) , každý dobrodruh hodí jednou kockou (1k6). Dobrodruh, ktorý vyhrá porozpráva, čo všetko tam vidí.
„ Sme v hlbokom lese. Je tu šero, lebo stromy sú veľmi mohutné. Neďaleko od nás sa nachádzajú kríky. Určite majú ostré tŕne. Na stromoch je plno pavučín, čo sa mi vôbec nepáči.“
Majster Rozprávač dopomáha hráčovi svojimi otázkami a navádza ich k potrebnému objektu, ktorý je pre príbeh dôležitý.
„Nezdá sa ti, že niekde počuť žblnkot vody?“ pýta sa Majster Rozprávač.
„Áno, niekde by tu mohla byť voda.“
„Skús urobiť pár krokov. Možno budeš lepšie vidieť. Čo ak je niekde v lese malá studnička.“
Aktivita Vnímavosť je dobrá, lebo oboznamuje hráčov s miestom, kde sa ich postavy nachádzajú a to spôsobom, že ich Majster Rozprávač zaangažuje do vytvárania daného priestoru.

Použitie šperháku (iba pre barda a pevkyňu) – Použitie šperháku (pakľúča) je jednou zo zaujímavých aktivít. Úspešnosť použitia šperháku na nemagický zámok sa zisťuje hodom kockou (1k6). 6,5 – úspech; 4 – neúspech, no hráč sa môže pokúsiť zámok znova otvoriť, 3- neúspech, hráč už ten zámok nemôže otvoriť, 2,1 – neúspech, šperhák sa pokazil (je potrebné u obchodníka kúpiť nový)

Pasca – počas svojich ciest narazia dobrodruhovia na rozličné pasce. Objavia ich pomocou aktivity Vnímavosť. Tieto pasce môžu zneškodniť a to hodom kockou (1k6). Zneškodnenie je účinné, ak hodili čísla 6,5,4. Zneškodniť pascu môže iba jedna postava z družiny. Ak sa mu to nepodarí (3,2,1), pasca sa zasekne a už ju nik nemôže znefunkčniť. Postavy si budú musieť s pascou poradiť iným spôsobom. Starší hráči by mali aj porozprávať, akým spôsobom sa snažia pascu zneškodniť.

Hádanky – hádanky zadávajú dobrodruhom neherné postavy vymyslené Majstrom Rozprávačom a veštkyňa Verdeena. Tá sa zjavuje vždy, keď sa hráči nevedia pohnúť v príbehu ďalej, keď im chýbajú nejaké dôležité informácie. Za každú správne zodpovedanú hádanku dostanú dobrú radu, alebo odpoveď na nimi položenú otázku.  Majster Rozprávač pridáva Verdeenu do príbehu vždy, keď to považuje za potrebné. Aj iné neherné postavy môžu dávať dobrodruhom hádanky. Je ale dôležité správne určiť náročnosť hádaniek pre konkrétne vekové skupiny.

+ ďalšie typy aktivít




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Povolanie - bojovník/bojovníčka

Povolanie - liečiteľ/liečiteľka