Povolanie - kúzelník/kúzelníčka
KÚZELNÍK/KÚZELNÍČKA – Už odmalička sa rád hrávali s ohňom
a pomocou mágie ho dokáže skrotiť. Oheň používajú nielen v náročných
bojoch s nepriateľmi, ale je im aj dobrým pomocníkom počas množstva
dobrodružstiev. Pomocou kúzla vedia zapáliť ohnisko, vysušiť mokraď, cez ktorú
by inak nevedeli prejsť a podobne. Oheň je ich veľkým kamarátom.
Vlastnia Čarovnú knihu kúzelných jazykov, ktorú nikdy nestratia.
Ako používať Čarovnú kniha kúzelných jazykov – hráč
musí zahrať, že študuje knihu. Po chvíli môže hodiť kockou (1k6). 6,5,4 –
úspech. Hráč môže vylúštiť neznámy text. 3,2,1 – neúspech. Hráč sa nenaučil
daný cudzí jazyk a nemôže vylúštiť neznámy text.
Útok zblízka – 0
Útok na diaľku – 0
Ovládanie mágie – 2k6
Obrana – 2k6
Počet životov – 2
Rýchlosť v boji – môže urobiť
jeden krok každé kolo.
Veci – 2 fľašky uzdravovacieho nápoja,
Čarovná kniha kúzelných jazykov
1. úroveň
- Bežné kúzlo – Je to kúzlo ohňa (ohnivá guľa), ktorý zasiahne jedného protivníka do vzdialenosti
štyroch dĺžok (4 štvorce). Bežné kúzlo sa môže používať aj mimo boja (zapálenie
ohniska, roztavenie zámkov a pod.) Hráč musí vysvetliť, ako chce ohnivé
kúzlo použiť a ak to Majster Rozprávač uzná za vhodné, úspešnosť kúzla sa
overí hodom jednou kockou (1k6), pričom 1,2,3 znamená neúspech a 4,5,6
znamená úspech.
2.úroveň
- Horúca zem – Kúzelník vyšle kúzlo na protivníka, ktorý sa nachádza
v jeho tesnej blízkosti (vedľajší štvorec). Pôda pod ním začne horieť
a on bude musieť ustúpiť o jeden štvorec. Kúzlo je automatické,
nehádže sa kockou. Použitie v boji je neobmedzené.
- Presviedčanie – Kúzelník presvedčí jedného nepriateľa, aby sa
vzdal. Hráč nezíska žiadnu mincu z protivníka. Táto schopnosť neplatí na finálnych protivníkov. Presviedčanie je
automatické, nehádže sa kockou. Dá sa použiť raz za boj.
3.úroveň
- Ohnivý výboj – kúzelník použije na útok ohnivý výboj. Plameň začne
preskakovať z jedného protivníka na druhého až do vzdialenosti štyroch
dĺžok (4 štvorce). Na zistenie účinnosti kúzla použije kocky (2k6) zvlášť na
každého protivníka. Rovnako, každý protivník použije kocky (počet závisí od
protivníkov) na svoju obranu. Dá sa použiť raz za boj.
- Útok na diaľku – bežné kúzlo vypustené mágom zasiahne aj súpera
do vzdialenosti väčšej než štyri dĺžky.
4. úroveň
- Skrotenie bytosti – Hráč nahlas povie, že si chce skrotiť bytosť. Pozor! Nesmie to byť bežné zviera (iba duch a vzácne
zvieratko)! Hráč hodí kockou (1k6). Ak je číslo na kocke väčšie než číslo
Priateľstva (na karte bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak sa nepodarilo, bytosť
zaútočí, alebo ujde.
- Kúzelné omráčenie – Kúzelník môže omráčiť jedného protivníka do
vzdialenosti štyroch dĺžok (4 štvorce). Protivník sa nemôže brániť proti
útokom. Hádže sa jednou kockou 1k6. Čísla 4,5,6 znamenajú úspech a 1,2,3 – neúspech. Dá sa použiť raz za boj.
5. úroveň
- Ohnivá stena – Kúzelník vykúzli ohnivú stenu. Môže ju použiť počas
príbehu, ale aj počas boja, kedy ohnivou stenou udrží protivníka od seba a od
spoluhráčov. Ohnivá stena sa objaví automaticky, netreba hádzať kockou. Ohnivá
stena funguje do konca boja.
- Ohnivý dážď – Kúzelník
vyšle kúzlo na všetkých protivníkov, na ktorých začne padať ohnivý dážď.
Majster rozprávač musí hodiť za každého protivníka jednou kockou (1k6), pričom
hodnoty 1,2,3 znamenajú, že protivník stráca jeden život a hodnoty 4,5,6
znamenajú, že daný protivník bol proti danému kúzlu imúnny . Dá sa použiť raz
za boj.
6. úroveň
- Odvrátenie konca - Ak by mal mág stratiť svoj posledný život
(omdlieť), môže využiť túto schopnosť. Okamžite sa mu vrátia všetky životy
a on môže pokračovať v boji ďalej. Kúzlo je bez hodu kockou. Dá sa
použiť raz za boj.
- Vyvolaj pomocníčka – Mág si privolá pomocníčka z astrálnej
sféry, ktorý mu pomôže v boji, prípadne v prekonaní prekážok.
Pomocníček (okrem vodného elementála) sa zapojí do boja (útok 2k6, obrana 2k6)
alebo pomôže mágovi inak (hráč musí nahlas vysvetliť ako mu má pomocníček
pomôcť, Majster Rozprávač, ak uzná, že je taká pomoc možná, hodí kockou (1k6)
a podľa úspešnosti zistí, či sa pomocníčkovi akcia vydarila).
Tieto astrálne bytosti možno
vyvolať iba raz za jedno herné sedenie.
Po vykonaní potrebnej pomoci sa títo pomocníčkovia vrátia do svojej
dimenzie
Pomocníčkovia sú nasledovní:
vodný elementál, ohnivý démon, vzdušná obluda. Viac o nich pozri na
s.XXX
Komentáře
Okomentovat