Povolanie - tulák/tuláčka

TULÁK/ TULÁČKA  nemajú radi, keď ho nikto nazýva zlodejmi. Samozrejme, neznamená to, že by nikdy nič nepotiahli, no zlodejstvo robia len zo zábavy. radi spievajú, hrajú na hudobných nástrojoch a pred obecenstvom stvárajú všelijaké cirkusantské kúsky. V družine sú veľmi obľúbení. Prinášajú dobrú náladu a občas aj nejaké to jedlo, veci, či mince, ktoré si „požičali“ od ľudí. A pozor – sú tak trocha zbabelci – môže sa stať, že keď nastanú  problémy, ujdú.

Útok – 1k6
Útok na diaľku – 0 (1k6 je možný od druhej úrovne)
Ovládanie mágie – 0
Obrana – 1k6
Počet životov – 2
Rýchlosť v boji – môže urobiť tri kroky každé kolo. 
Veci – 2 fľašky uzdravovacieho nápoja, lano, šperháky
Úspešnosť použitia šperháku na nemagický zámok sa zisťuje hodom kockou (1k6). 6,5 – úspech; 4,3 – neúspech, no hráč sa môže pokúsiť zámok znova otvoriť; 2,1 – neúspech, zámok sa pokazil  - treba vymyslieť iný spôsob ako dvere otvoriť.
Tulák a tuláčka vedia plávať!

Zvláštna schopnosť – Zbabelosť – pred bojom musí postava tuláka/tuláčky hodiť jednou kockou - 1k6. V prípade že hodil 1, postava zbabelo ujde a nezapojí sa do boja. Neplatí v prípade finálneho boja, kedy si už táto postava uvedomí, že musí pomôcť svojim druhom.


1. úroveň
- Bežný útok – tulák/tuláčka bojuje s nepriateľom nožom


2.úroveň
- Hod nožom – tulák/tuláčka dokáže protivníka zasiahnuť vrhacím nožom do vzdialenosti štyroch dĺžok (štyri štvorce). Poznámka – táto postava má viac vrhacích nožov, a preto sa nestane, že by ich minula.
- Ľahký krok – postava tuláka a tuláčky sa dokáže nebadane prekĺznuť okolo nepriateľa, schovávať sa v tieňoch, dostať sa na tie najstráženejšie miesta  bez toho, aby ich niekto spozoroval. Úspešnosť tejto schopnosti sa rieši hodom jednej kocky (1k6), pričom 6,5 – úspech, 4,3 – neúspech, no postava nebola nikým a ničím atakovaná, 2,1 – postava má postih, ktorý podľa situácie určí Majster Rozprávač (strata života, boj s nepriateľom, chytenie tuláka a jeho uväznenie a pod.)


3.úroveň
- Skrotenie pomocníčka – Hráč nahlas povie, že chce si skrotiť zviera (alebo inú bytosť). Hráč hodí kockou (1k6). Ak je číslo na kocke väčšie než číslo Priateľstva (na karte zvieratka/bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak sa nepodarilo, zvieratko/bytosť zaútočí, alebo ujde.
- Hľadač mincí – Ako náhle postava vojde do nového priestoru (izba, veľká sála, no môže byť aj les, jaskyňa atď.), hodí kockou (1k6). 6 – Majster Rozprávač mu prezradí, kde sa nachádzajú všetky mince a pasce, ktoré sú pri minciach; 5 – Majster Rozprávač mu prezradí, kde sa nachádzajú všetky mince a no neprezradí pasce(ani či tam sú). 4 - Majster Rozprávač mu prezradí, kde sa nachádza polovica mincí a pasce, ktoré sú pri minciach. 3. Majster Rozprávač mu prezradí, kde sa nachádza polovica mincí no neprezradí pasce (ani či tam sú) 2. Majster Rozprávač mu prezradí, kde sa nachádza jedna minca, no neprezradí pascu (ak či tam je), 1. Majster Rozprávač nepovie nič.


4. úroveň
- Jednanie s obchodníkom – bard môže s obchodníkom jednať o cene pri kúpe a predaji. Hod 1k6. Čísla na kocke (6 – zadarmo; pri drahej veci za symbolickú jednu mincu; 5,4- polovičná cena /zaokrúhľuje sa nadol/; 3,2,1 – pôvodná cena)
- Okrádanie – tulák/tuláčka sa môže pokúsiť okradnúť hocktorú postavu v dobrodružstve (aj postavu iného hráča). Ak sa mu to podarí, získa 1 mincu (v prípade ak hráčska postava nejakú mincu má). Na zistenie úspechu sa používa jedna kocka (1k6) pričom 6,5,4 znamená úspech, 3,2,1 neúspech. Trest za neúspech určuje Majster Rozprávač.

5. úroveň
- Akrobacia – táto schopnosť automaticky pridá postave na obrane (počet kociek na obranu sa zvyšuje na 2k6). Mimo bojového módu postava nemusí hádzať kockou na aktivity spojené so šikovnosťou (lezenie po lane, preskakovanie plota a iné), stačí, ak svoju činnosť dobre popíše Majstrovi Rozprávačovi a ostatným hráčom.
- Skrotenie zvieratka (rovnaká schopnosť ako pri 3.úrovni) – Hráč nahlas povie, že chce si skrotiť zviera (alebo inú bytosť). Hráč hodí kockou (1k6). Ak je číslo na kocke väčšie než číslo Priateľstva (na karte zvieratka/bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak sa nepodarilo, zvieratko/bytosť zaútočí, alebo ujde.


6. úroveň
- Smutná pesnička – Všetci protivníci, keď začujú smutnú pieseň, vzdajú sa a odídu bez boja. Hráč nezíska žiadne mince z protivníkov. Táto schopnosť neplatí na finálnych protivníkov. Nehádže sa kockou, výsledok je automatický. Dá sa použiť raz počas jedného herného dňa. Ak sa hráč rozhodne pieseň zaspievať, ostatní hráči mu musia dať jednu mincu!
- Veselá pesnička – táto pieseň pomôže pri rozhovore s hociktorou postavou (pokiaľ sa
nebojuje), ktorú ovláda Majster Rozprávač. Hráč musí povedať, čo danou piesňou chce dosiahnuť (presvedčiť elfa Khumaara, aby s nimi ostal celú noc, presvedčiť myšku, aby im prehľadala izbu, či tam nie sú pasce, presvedčiť trola, aby sa vrátil späť do svojho brloha a pod.) Hráč hodí kockou (1k6). Úspech je 6,5,4. Táto schopnosť neplatí na finálnych protivníkov. Ak sa hráč rozhodne pieseň zaspievať, výsledok je automatický!



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pravidlá - iné

Povolanie - bojovník/bojovníčka

Povolanie - liečiteľ/liečiteľka