Povolanie - tulák/tuláčka
TULÁK/ TULÁČKA nemajú radi,
keď ho nikto nazýva zlodejmi. Samozrejme, neznamená to, že by nikdy nič
nepotiahli, no zlodejstvo robia len zo zábavy. radi spievajú, hrajú na
hudobných nástrojoch a pred obecenstvom stvárajú všelijaké cirkusantské
kúsky. V družine sú veľmi obľúbení. Prinášajú dobrú náladu a občas aj
nejaké to jedlo, veci, či mince, ktoré si „požičali“ od ľudí. A pozor – sú
tak trocha zbabelci – môže sa stať, že keď nastanú problémy, ujdú.
Útok – 1k6
Útok na diaľku – 0 (1k6 je možný od
druhej úrovne)
Ovládanie mágie – 0
Obrana – 1k6
Počet životov – 2
Rýchlosť v boji – môže urobiť tri
kroky každé kolo.
Veci – 2 fľašky uzdravovacieho nápoja,
lano, šperháky
Úspešnosť použitia šperháku na
nemagický zámok sa zisťuje hodom kockou (1k6). 6,5 – úspech; 4,3 – neúspech, no
hráč sa môže pokúsiť zámok znova otvoriť; 2,1 – neúspech, zámok sa pokazil - treba vymyslieť iný spôsob ako dvere
otvoriť.
Tulák a tuláčka vedia plávať!
Zvláštna schopnosť – Zbabelosť – pred
bojom musí postava tuláka/tuláčky hodiť jednou kockou - 1k6. V prípade že
hodil 1, postava zbabelo ujde a nezapojí sa do boja. Neplatí
v prípade finálneho boja, kedy si už táto postava uvedomí, že musí pomôcť
svojim druhom.
1. úroveň
- Bežný útok – tulák/tuláčka bojuje s nepriateľom nožom
2.úroveň
- Hod nožom – tulák/tuláčka
dokáže protivníka zasiahnuť vrhacím nožom do vzdialenosti štyroch dĺžok (štyri
štvorce). Poznámka – táto postava má viac vrhacích nožov, a preto sa
nestane, že by ich minula.
- Ľahký krok – postava tuláka a tuláčky sa dokáže nebadane
prekĺznuť okolo nepriateľa, schovávať sa v tieňoch, dostať sa na tie
najstráženejšie miesta bez toho, aby ich
niekto spozoroval. Úspešnosť tejto schopnosti sa rieši hodom jednej kocky
(1k6), pričom 6,5 – úspech, 4,3 – neúspech, no postava nebola nikým
a ničím atakovaná, 2,1 – postava má postih, ktorý podľa situácie určí
Majster Rozprávač (strata života, boj s nepriateľom, chytenie tuláka
a jeho uväznenie a pod.)
3.úroveň
- Skrotenie pomocníčka – Hráč nahlas povie, že chce si skrotiť zviera
(alebo inú bytosť). Hráč hodí kockou (1k6). Ak je číslo na kocke väčšie než
číslo Priateľstva (na karte zvieratka/bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak sa
nepodarilo, zvieratko/bytosť zaútočí, alebo ujde.
- Hľadač mincí – Ako náhle postava vojde do nového priestoru (izba,
veľká sála, no môže byť aj les, jaskyňa atď.), hodí kockou (1k6). 6 – Majster
Rozprávač mu prezradí, kde sa nachádzajú všetky mince a pasce, ktoré sú
pri minciach; 5 – Majster Rozprávač mu prezradí, kde sa nachádzajú všetky mince
a no neprezradí pasce(ani či tam sú). 4 - Majster Rozprávač mu prezradí,
kde sa nachádza polovica mincí a pasce, ktoré sú pri minciach. 3. Majster
Rozprávač mu prezradí, kde sa nachádza polovica mincí no neprezradí pasce (ani
či tam sú) 2. Majster Rozprávač mu prezradí, kde sa nachádza jedna minca, no
neprezradí pascu (ak či tam je), 1. Majster Rozprávač nepovie nič.
4. úroveň
- Jednanie s obchodníkom – bard môže s obchodníkom jednať
o cene pri kúpe a predaji. Hod 1k6. Čísla na kocke (6 – zadarmo; pri
drahej veci za symbolickú jednu mincu; 5,4- polovičná cena /zaokrúhľuje sa
nadol/; 3,2,1 – pôvodná cena)
- Okrádanie – tulák/tuláčka sa môže pokúsiť okradnúť hocktorú postavu
v dobrodružstve (aj postavu iného hráča). Ak sa mu to podarí, získa 1
mincu (v prípade ak hráčska postava nejakú mincu má). Na zistenie úspechu sa
používa jedna kocka (1k6) pričom 6,5,4 znamená úspech, 3,2,1 neúspech. Trest za
neúspech určuje Majster Rozprávač.
5. úroveň
- Akrobacia – táto schopnosť automaticky pridá postave na obrane (počet kociek na obranu sa zvyšuje na 2k6).
Mimo bojového módu postava nemusí hádzať kockou na aktivity spojené so
šikovnosťou (lezenie po lane, preskakovanie plota a iné), stačí, ak svoju
činnosť dobre popíše Majstrovi Rozprávačovi a ostatným hráčom.
- Skrotenie zvieratka (rovnaká schopnosť ako pri 3.úrovni) – Hráč
nahlas povie, že chce si skrotiť zviera (alebo inú bytosť). Hráč hodí kockou
(1k6). Ak je číslo na kocke väčšie než číslo Priateľstva (na karte
zvieratka/bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak sa nepodarilo, zvieratko/bytosť
zaútočí, alebo ujde.
6. úroveň
- Smutná pesnička – Všetci protivníci, keď začujú smutnú pieseň,
vzdajú sa a odídu bez boja. Hráč nezíska žiadne mince z protivníkov.
Táto schopnosť neplatí na finálnych protivníkov. Nehádže sa kockou, výsledok je
automatický. Dá sa použiť raz počas jedného herného dňa. Ak sa hráč rozhodne pieseň zaspievať, ostatní hráči mu musia dať jednu
mincu!
- Veselá pesnička – táto pieseň pomôže pri rozhovore
s hociktorou postavou (pokiaľ sa
nebojuje), ktorú ovláda Majster
Rozprávač. Hráč musí povedať, čo danou piesňou chce dosiahnuť (presvedčiť elfa
Khumaara, aby s nimi ostal celú noc, presvedčiť myšku, aby im prehľadala
izbu, či tam nie sú pasce, presvedčiť trola, aby sa vrátil späť do svojho
brloha a pod.) Hráč hodí kockou (1k6). Úspech je 6,5,4. Táto schopnosť
neplatí na finálnych protivníkov. Ak sa
hráč rozhodne pieseň zaspievať, výsledok je automatický!
Komentáře
Okomentovat