Povolanie - bojovník/bojovníčka

BOJOVNÍK/BOJOVNÍČKA – mladí adepti boja na blízko. Na rozdiel od rytierov si bojovník nie vždy dokáže zachovať chladnú hlavu a občas reaguje neuvážene. Aj preto sa do boja rád hrnie ako prvý  Jeho útoky sú zdrvujúce a počas boja dokáže strašne zakričať, čím často vyľaká svojich nepriateľov. Jeho slabinou je obrana. Ovláda všetky zbrane nablízko (meč, sekera, palcát a pod.) a vie obstojne strieľať. Pri streľbe nemá dobrú mušku a často minie cieľ. Zbrane na diaľku ani nenosí, môže ich ale získať (odkúpením/ darovaním od spoluhráča, z pokladu atď.)! Je dobrým bežcom. Od začiatku majú pri sebe bojovú sekeru.
Útok zblízka – 2k6
Útok na diaľku – 1k6
Ovládanie mágie – 0
Obrana – 2k6
Počet životov – 3
Rýchlosť v boji – môže urobiť 2 kroky každé kolo
Veci – 2 fľašky uzdravovacieho nápoja, lano

Špeciálne schopnosti bojovníka: - za každú získanú úroveň si hráč môže vybrať jednu z dvoch úrovní (okrem prvej úrovne – schopnosť pripadne postave automaticky)

1. úroveň
- bežný útok – zasiahne jedného protivníka, ktorý stojí pri bojovníkovi

2.úroveň
- Skrotenie pomocníčka – Hráč nahlas povie, že chce si skrotiť zviera (alebo inú bytosť). Hráč hodí kockou (1k6). Ak je číslo na kocke väčšie než číslo Priateľstva (na karte zvieratka/bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak sa nepodarilo, zvieratko/bytosť zaútočí, alebo ujde.
- Zúrivosť – Ak má bojovník túto schopnosť, do boja útočí vždy prvý zo skupiny. Hráč nemusí hádzať kockou na iniciatívu - na to, kto prvý zaútočí.

3.úroveň
- Bojový skok – Bojovník počas boja môže použiť túto schopnosť, čím skočí priamo k nepriateľovi (môže byť od neho hocako ďaleko) a okamžite zaútočí bežným útokom. Bojový skok sa dá použiť raz počas boja.
- Plošný útok – Bojovník jediným úderom zasiahne všetkých protivníkov, ktorí ho obklopili. Sila jeho útoku (hod kockou) bude platiť na všetkých okolo neho stojacich nepriateľov. Dá sa použiť raz za boj.

4. úroveň
- Skrotenie pomocníčka (rovnaká schopnosť ako pri 2.úrovni) – Hráč nahlas povie, že chce si skrotiť zviera (alebo inú bytosť). Hráč hodí kockou (1k6). Ak je číslo na kocke väčšie než číslo Priateľstva (na karte zvieratka/bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak sa nepodarilo, zvieratko/bytosť zaútočí, alebo ujde.
- Zúrivý rev – bojovník zakričí tak zúrivo a tak nahlas, že aspoň jeden z protivníkov sa vzdá boja a ujde. Hod 1k6. Číslo na kocke – počet protivníkov, ktorí sa vzdajú boja. Hráč nezíska žiadnu mincu z protivníkov. Dá sa použiť raz za deň (za jedno herné posedenie).

5. úroveň
- Čarodejov plač – bojovníkov divoký výkrik prinúti čarodeja (alebo hocijakú bytosť, ktorá ovláda mágiu) prestať používať kúzla až do konca boja. Čarodej je taký vystrašený, že začne plakať a už nedokáže ďalej kúzliť. Táto schopnosť sa dá použiť iba raz počas boja. Na zistenie, či bojovník uspel svojím výkrikom sa použije jedna kocka (1k6), pričom 6,5,4 znamená úspech a 3,2,1 neúspech.
- Nevidiaci strelec – bojovníkov divoký výkrik prinúti protivníka so strelnou zbraňou zatvoriť oči a následne je do konca boja oslepený (prestane strieľať). Táto schopnosť sa dá použiť iba raz počas boja. Na zistenie, či bojovník uspel svojím výkrikom sa použije jedna kocka (1k6), pričom 6,5,4 znamená úspech a 3,2,1 neúspech.


6. úroveň
- Zmätený nepriateľ – bojovník môže raz počas boja zarevať na niektorého nepriateľa tak silno, že ten ostane zmätený a do konca boja bude pomáhať bojovníkovi/ bojovníčke. Po boji ujde.  Na zistenie, či sa zmätenie nepriateľa podarilo, sa používa kocka (1k6), pričom 1,2,3 – znamená neúspech, 4 – úspech, 5,6 – úspech, pričom nepriateľ po boji zanechá bojovníkovi aj svoju mincu. Dá sa použiť raz za boj.

 - Hrdinský útok – v boji proti záverečnému protivníkovi môže táto postava použiť schopnosť hrdinský útok. Hráč musí popísať, ako tento útok prevedie (napr. „Vyskočil som oboma nohami, odrazil som sa do zeme a dopadol som na ľavé poničené krídlo draka. Udržal som a, vydriapal sa po jeho chrbte až k hlave a zo všetkých síl som mu do nej sekol.“) Ak sa Majstrovi Rozprávačovi a ostatným hráčom jeho popis páči, môže následne použiť na útok dvojnásobok kociek, ktoré používal na útok zblízka, to znamená až štyri kocky (4k6). Dá sa použiť iba raz počas bitky s finálnym protivníkom.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pravidlá - iné

Povolanie - liečiteľ/liečiteľka