Povolanie - rytier/rytierka
RYTIER/RYTIERKA – Táto postava boj nevyhľadáva. Ak sa dá, konflikty
rieši nenásilnou cestou. Keď však k boju dôjde, je to práve ona, ktorá so
zbraňou v ruke neohrozene bráni svojich kamarátov. Ovláda všetky zbrane na
blízko, no nedokázala sa naučiť používať zbrane na diaľku. Kvôli ťažkému
brneniu je veľmi pomalá (túto slabinu môže ale časom odstrániť) a ako
jediná z boja neuteká, aj keby to bola dopredu prehratá bitka. Od začiatku
má pri sebe meč a štít.
Útok zblízka – 2k6
Útok na diaľku – 0
Ovládanie mágie – 0
Obrana – 3k6
Počet životov – 3
Rýchlosť v boji – môže urobiť iba 1krok každé kolo. Nemôže utiecť
z boja. Rýchlosť si môže upraviť napr. špeciálnou schopnosťou Ľahké
brnenie, ktoré ale získa až na tretej úrovni
Veci – 3 fľašky uzdravovacieho nápoja
1. úroveň
- bežný útok – zasiahne jedného protivníka, ktorý stojí pri
rytierovi
2.úroveň
- Presviedčanie – rytier presvedčí jedného nepriateľa, aby sa vzdal.
Hráč nezíska žiadnu mincu z protivníka. Táto schopnosť neplatí na finálnych protivníkov. Dá sa
použiť raz za boj.
- Malé liečenie dotykom – hráčovi, ktorý stojí vedľa rytiera môže
táto postava vyliečiť jeden život svojím dotykom. Rovnako môže týmto spôsobom
vyliečiť aj sama seba. Táto schopnosť sa
používa v bojovom móde namiesto pohybu alebo útoku. Mimo boja sa použiť nemôže.
3.úroveň
- Skrotenie pomocníčka – Hráč nahlas povie, že chce si skrotiť zviera
(alebo inú bytosť). Hráč hodí kockou (1k6). Ak je číslo na kocke väčšie než
číslo Priateľstva (na karte zvieratka/bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak sa
nepodarilo, zvieratko/bytosť zaútočí, alebo ujde.
- Ľahké brnenie – Rytier už natoľko zosilnel, že sa jej zdá, akoby
plátové brnenie, ktoré má na sebe, bolo ľahšie. Preto sa jeho rýchlosť
v boji zmení z hodnoty 1 na hodnotu 2.
4. úroveň
- Zastrašovanie nemrtvých – Postava môže pred alebo počas boja
zastrašiť nemŕtveho nepriateľa (okrem licha). Ten sa zľakne a ustúpi
dozadu. Počet jeho krokov sa vyhodnocuje hodom kockou (1k6) , pričom 1,2
znamená 1 krok, 3,4 – 2 kroky a 5,6- 3 kroky. Zastrašovanie je
automatické, netreba hádzať kockou. Dá sa použiť raz za boj.
- Skupinový boj – Ak rytierka/rytier útočí na protivníka, na ktorého
útočí aj iný z družiny, táto schopnosť jej dovolí zaútočiť na daného
nepriateľa dvakrát za sebou.
5. úroveň
-Skrotenie pomocníčka (rovnaká schopnosť ako pri 3.úrovni) – Hráč nahlas povie, že chce si skrotiť
zviera (alebo inú bytosť). Hráč hodí kockou (1k6). Ak je číslo na kocke väčšie
než číslo Priateľstva (na karte zvieratka/bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak
sa nepodarilo, zvieratko/bytosť zaútočí, alebo ujde.
- Majstrovské presviedčanie – rytier presvedčí všetkých protivníkov,
aby sa vzdali. Hráč nezíska žiadne mince z protivníkov. Táto schopnosť neplatí na finálnych protivníkov. Dá sa
použiť raz za boj.
6. úroveň
- Odvrátenie konca – Ak by mal rytier stratiť svoj posledný život
(omdlieť), môže využiť túto schopnosť. Okamžite sa mu vrátia všetky životy
a on môže pokračovať v boji ďalej. Dá sa použiť raz za deň (herné
posedenie).
- Hrdinský útok – v boji proti záverečnému protivníkovi môže táto postava použiť schopnosť
hrdinský útok. Hráč musí popísať, ako popísať, ako tento útok prevedie (napr. „Vyskočil som oboma nohami, odrazil som sa
do zeme a dopadol som na ľavé poničené krídlo draka. Udržal som a,
vydriapal sa po jeho chrbte až k hlave a zo všetkých síl som mu do
nej sekol.“) Ak sa Majstrovi Rozprávačovi a ostatným hráčom jeho popis
páči, môže následne použiť na útok dvojnásobok kociek, ktoré používal na útok
zblízka, to znamená až štyri kocky (4k6). Dá sa použiť raz za boj proti finálnemu nepriateľovi.
protivníkovi môže táto postava použiť schopnosť hrdinský útok. Hráč musí
popísať, ako tento útok prevedie (napr. „Vyskočil
som oboma nohami, odrazil som sa do zeme a dopadol som na ľavé poničené
krídlo draka. Udržal som a, vydriapal sa po jeho chrbte až k hlave
a zo všetkých síl som mu do nej sekol.“) Ak sa Majstrovi Rozprávačovi
a ostatným hráčom jeho popis páči, môže následne použiť na útok dvojnásobok kociek, ktoré používal na
útok zblízka, to znamená až štyri kocky (4k6). Dá sa použiť iba raz počas bitky
s finálnym protivníkom.
Komentáře
Okomentovat