Povolanie - mystik/mystička
MYSTIK/MYSTIČKA – múdri mladí adepti magických učení, ktorí
odmalička sedeli nad knihami a učili sa kúzlach. Ich najväčšou záľubou sa
stali pomocné čary. Vedia sa naučiť vytvárať teleport, ktorým premiestnia seba
alebo svojich priateľov do bezpečia a dokážu aj rušiť kliatby silných
protivníkov. Rovnako ako kúzelník vlastnia Čarovnú
knihu kúzelných jazykov, ktorú nikdy nestratia.
Ako používať Čarovnú kniha kúzelných jazykov – hráč
musí zahrať, že študuje knihu. Po chvíli môže hodiť kockou (1k6). 6,5,4 – úspech.
Hráč môže vylúštiť neznámy text. 3,2,1 – neúspech. Hráč sa nenaučil daný cudzí
jazyk a nemôže vylúštiť neznámy text.
Útok zblízka – 0
Útok na diaľku – 0
Ovládanie mágie – 2k6
Obrana – 2k6
Počet životov – 2
Rýchlosť v boji – môže urobiť
jeden krok každé kolo.
Veci – 2 fľašky uzdravovacieho nápoja,
Čarovná kniha kúzelných jazykov
1. úroveň
- Bežné kúzlo – Je to kúzlo ľadu (ľadový šíp), ktorý zasiahne jedného protivníka do vzdialenosti
štyroch dĺžok (4 štvorce). Bežné kúzlo sa môže používať aj mimo boja (zmrazenie
hladiny jazera, po ktorej sa potom dá prejsť a pod..) Hráč musí vysvetliť,
ako chce ľadové kúzlo použiť a ak to Majster Rozprávač uzná za vhodné,
úspešnosť kúzla sa overí hodom jednou kockou (1k6), pričom 1,2,3 znamená
neúspech a 4,5,6 znamená úspech.
2.úroveň
- Mrazivé kúzlo – Mystik vyšle kúzlo na protivníka, ktorý ho
automaticky znehybní na jedno bojové kolo (nie na celý boj). Dá sa použiť raz
za boj.
- Presviedčanie – Mystik presvedčí jedného nepriateľa, aby sa vzdal.
Hráč nezíska žiadnu mincu z protivníka. Táto schopnosť neplatí na
finálnych protivníkov. Presviedčanie je automatické, nehádže sa kockou. Dá sa
použiť raz za boj.
3.úroveň
- Malý teleport – Mystik vytvorí malý teleport, ktorým prenesie seba
alebo jedného priateľa do bezpečia. Počas boja je to do vzdialenosti mimo
dosahu nepriateľa. Mimo bojových aktivít musí vysvetliť, kam chce seba alebo
druhého premiestniť a keď Majster Rozprávač uzná za vhodné, kúzlo vykoná.
Na určenie úspechu kúzla sa hádže jednou kockou (1k6), ), pričom 1,2,3 znamená
neúspech a 4,5,6 znamená úspech. Kúzlo môže použiť iba trikrát za počas
jedného dňa! Mystik/mystička týmto
kúzlom môže preniesť seba maximálne do vzdialenosti poldennej chôdze- cca 15
kilometrov.
- Útok na diaľku – bežné kúzlo (ľadový šíp) vypustené mágom
zasiahne aj súpera do vzdialenosti väčšej než štyri dĺžky.
4. úroveň
- Skrotenie bytosti – Hráč nahlas povie, že si chce skrotiť bytosť. Pozor! Nemôže to byť bežné zviera (iba duch a vzácne
zvieratko)! Hráč hodí kockou (1k6). Ak je číslo na kocke väčšie než číslo
Priateľstva (na karte bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak sa nepodarilo,
zvieratko/bytosť zaútočí, alebo ujde.
- Veľký teleport – mystik vytvorí veľký teleport, ktorým dokáže
všetkých preniesť do bezpečia. Počas boja vie družinu previesť mimo bojového
poľa. Mimo bojových aktivít musí vysvetliť, kam chce družinu premiestniť
a keď Majster Rozprávač uzná za vhodné, kúzlo vykoná. Na určenie úspechu
kúzla sa hádže jednou kockou (1k6), ), pričom 1,2,3 znamená neúspech
a 4,5,6 znamená úspech. Kúzlo sa môže použiť iba dvakrát za deň!
Týmto kúzlom sa nemôže družina dostať do oblastí, ktoré ešte nenavštívila! (
a naopak - môže sa dostať všade tam, kde už boli – napríklad späť
k liečiteľke a podobne).Mystik/mystička týmto kúzlom môže preniesť
seba a ostatných do vzdialenosti maximálne poldennej chôdze- cca 15
kilometrov.
5. úroveň
- Oklamanie nepriateľa – počas boja môže mystik zakúzliť na jedného
nepriateľa a toho premiestniť na iný štvorec. Kúzlo môže použiť
neobmedzene
- Silné mrazivé kúzlo –
Postava vyšle kúzlo na všetkých protivníkov, znehybní ich na jedno bojové kolo
(nie na celý boj). Kúzlo je bez hodu kockou. Dá sa použiť raz za boj.
6. úroveň
- Odvrátenie konca - Ak by mal mystik stratiť svoj posledný život
(omdlieť), môže využiť túto schopnosť. Okamžite sa mu vrátia všetky životy
a on môže pokračovať v boji ďalej. Kúzlo je bez hodu kockou. Dá sa
použiť raz za boj.
- Vyvolaj pomocníčka – Mystik si privolá pomocníčka
z astrálnej sféry, ktorý mu pomôže v boji, prípadne v prekonaní
prekážok. Pomocníček (okrem vodného elementála) sa zapojí do boja (útok 2k6,
obrana 2k6) alebo pomôže mágovi inak (hráč musí nahlas vysvetliť ako mu má
pomocníček pomôcť, Majster Rozprávač, ak uzná, že je taká pomoc možná, hodí
kockou (1k6) a podľa úspešnosti zistí, či sa pomocníčkovi akcia vydarila).
Tieto astrálne bytosti možno
vyvolať iba raz za jedno herné sedenie, prípadne po dohode s Majstrom
Rozprávačom – napr. raz za jeden herný deň.
Pomocníčkovia sú nasledovní:
vodný elementál, ohnivý démon, vzdušná obluda. Viac o nich pozri na
s.XXX
Komentáře
Okomentovat