Povolanie - mystik/mystička

MYSTIK/MYSTIČKA – múdri mladí adepti magických učení, ktorí odmalička sedeli nad knihami a učili sa kúzlach. Ich najväčšou záľubou sa stali pomocné čary. Vedia sa naučiť vytvárať teleport, ktorým premiestnia seba alebo svojich priateľov do bezpečia a dokážu aj rušiť kliatby silných protivníkov. Rovnako ako kúzelník vlastnia Čarovnú knihu kúzelných jazykov, ktorú nikdy nestratia.
Ako používať Čarovnú kniha kúzelných jazykov – hráč musí zahrať, že študuje knihu. Po chvíli môže hodiť kockou (1k6). 6,5,4 – úspech. Hráč môže vylúštiť neznámy text. 3,2,1 – neúspech. Hráč sa nenaučil daný cudzí jazyk a nemôže vylúštiť neznámy text.

Útok zblízka – 0
Útok na diaľku – 0
Ovládanie mágie – 2k6
Obrana – 2k6
Počet životov – 2
Rýchlosť v boji – môže urobiť jeden krok každé kolo. 
Veci – 2 fľašky uzdravovacieho nápoja, Čarovná kniha kúzelných jazykov

1. úroveň
- Bežné kúzlo – Je to kúzlo ľadu (ľadový šíp), ktorý zasiahne jedného protivníka do vzdialenosti štyroch dĺžok (4 štvorce). Bežné kúzlo sa môže používať aj mimo boja (zmrazenie hladiny jazera, po ktorej sa potom dá prejsť a pod..) Hráč musí vysvetliť, ako chce ľadové kúzlo použiť a ak to Majster Rozprávač uzná za vhodné, úspešnosť kúzla sa overí hodom jednou kockou (1k6), pričom 1,2,3 znamená neúspech a 4,5,6 znamená úspech.

2.úroveň
- Mrazivé kúzlo – Mystik vyšle kúzlo na protivníka, ktorý ho automaticky znehybní na jedno bojové kolo (nie na celý boj). Dá sa použiť raz za boj.
- Presviedčanie – Mystik presvedčí jedného nepriateľa, aby sa vzdal. Hráč nezíska žiadnu mincu z protivníka. Táto schopnosť neplatí na finálnych protivníkov. Presviedčanie je automatické, nehádže sa kockou. Dá sa použiť raz za boj.


3.úroveň
- Malý teleport – Mystik vytvorí malý teleport, ktorým prenesie seba alebo jedného priateľa do bezpečia. Počas boja je to do vzdialenosti mimo dosahu nepriateľa. Mimo bojových aktivít musí vysvetliť, kam chce seba alebo druhého premiestniť a keď Majster Rozprávač uzná za vhodné, kúzlo vykoná. Na určenie úspechu kúzla sa hádže jednou kockou (1k6), ), pričom 1,2,3 znamená neúspech a 4,5,6 znamená úspech.  Kúzlo môže použiť iba trikrát za počas jedného dňa!  Mystik/mystička týmto kúzlom môže preniesť seba maximálne do vzdialenosti poldennej chôdze- cca 15 kilometrov.
- Útok na diaľku – bežné kúzlo (ľadový šíp) vypustené mágom zasiahne aj súpera do vzdialenosti väčšej než štyri dĺžky.

4. úroveň
- Skrotenie bytosti – Hráč nahlas povie, že si chce skrotiť bytosť. Pozor! Nemôže to byť  bežné zviera (iba duch a vzácne zvieratko)! Hráč hodí kockou (1k6). Ak je číslo na kocke väčšie než číslo Priateľstva (na karte bytosti), skrotenie sa podarilo. Ak sa nepodarilo, zvieratko/bytosť zaútočí, alebo ujde.
- Veľký teleport – mystik vytvorí veľký teleport, ktorým dokáže všetkých preniesť do bezpečia. Počas boja vie družinu previesť mimo bojového poľa. Mimo bojových aktivít musí vysvetliť, kam chce družinu premiestniť a keď Majster Rozprávač uzná za vhodné, kúzlo vykoná. Na určenie úspechu kúzla sa hádže jednou kockou (1k6), ), pričom 1,2,3 znamená neúspech a 4,5,6 znamená úspech.  Kúzlo sa môže použiť iba dvakrát za deň! Týmto kúzlom sa nemôže družina dostať do oblastí, ktoré ešte nenavštívila! ( a naopak - môže sa dostať všade tam, kde už boli – napríklad späť k liečiteľke a podobne).Mystik/mystička týmto kúzlom môže preniesť seba a ostatných do vzdialenosti maximálne poldennej chôdze- cca 15 kilometrov.

5. úroveň
- Oklamanie nepriateľa – počas boja môže mystik zakúzliť na jedného nepriateľa a toho premiestniť na iný štvorec. Kúzlo môže použiť neobmedzene
- Silné mrazivé kúzlo  – Postava vyšle kúzlo na všetkých protivníkov, znehybní ich na jedno bojové kolo (nie na celý boj). Kúzlo je bez hodu kockou. Dá sa použiť raz za boj.

6. úroveň
- Odvrátenie konca - Ak by mal mystik stratiť svoj posledný život (omdlieť), môže využiť túto schopnosť. Okamžite sa mu vrátia všetky životy a on môže pokračovať v boji ďalej. Kúzlo je bez hodu kockou. Dá sa použiť raz za boj.
- Vyvolaj pomocníčka – Mystik si privolá pomocníčka z astrálnej sféry, ktorý mu pomôže v boji, prípadne v prekonaní prekážok. Pomocníček (okrem vodného elementála) sa zapojí do boja (útok 2k6, obrana 2k6) alebo pomôže mágovi inak (hráč musí nahlas vysvetliť ako mu má pomocníček pomôcť, Majster Rozprávač, ak uzná, že je taká pomoc možná, hodí kockou (1k6) a podľa úspešnosti zistí, či sa pomocníčkovi akcia vydarila).
Tieto astrálne bytosti možno vyvolať iba raz za jedno herné sedenie, prípadne po dohode s Majstrom Rozprávačom – napr. raz za jeden herný deň.

Pomocníčkovia sú nasledovní: vodný elementál, ohnivý démon, vzdušná obluda. Viac o nich pozri na s.XXX   

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Povolanie - tulák/tuláčka

Pravidlá - iné